Sarah Penner, De verborgen apotheek recensie

Ken jij de boeken van Sarah Penner al? Wellicht heb je deze naam nog niet eerder gehoord. Haar debuut kwam uit in 2021: De verborgen apotheek.

De verborgen apotheek samenvatting

Waar gaat het boek De verborgen apotheek van Sarah Penner over? Hieronder lees je een korte samenvatting van het boek. Daaronder kun je mijn recensie lezen.

De verborgen apotheek is de debuutroman van Sarah Penner. Inmiddels is het boek al een echte bestseller, dus dat is beslist een prestatie. Je komt in dit boek twee verhaallijnen tegen, eentje die speelt in het heden en eentje die teruggaat naar 1791. In 1791 volgen we het verhaal van Nella Clavinger, die een ‘verborgen apotheek’ heeft. Ze is echt apotheker, maar in het geheim maakt ze vergif voor vrouwen die te maken hebben met gewelddadige mannen. Om aan hun man te kunnen ontsnappen, kunnen ze het vergif van Nella gebruiken. Maar dan komt Eliza Fanning op Nella’s pad, een jong meisje van 12 jaar. Er ontstaat een bijzondere vriendschap. Caroline Parcewell leeft in het heden en ze viert haar trouwdag met de gedachte in haar achterhoofd dat haar man vreemd is gegaan. Plotseling vindt ze in de Theems een oud apothekersflesje. Het triggert haar als historicus en ze gaat op onderzoek uit. Er gaat een wereld voor haar open…

Recensie De verborgen apotheek van Sarah Penner

In deze recensie van De verborgen apotheek van Sarah Penner lees je wat ik van dit boek vond. Voor een debuutroman komt dit boek zeker goed over. Vaak is het zo dat schrijvers een bepaalde stijl moeten ontwikkelen en hun eerste boek is lang niet altijd het beste. Maar Sarah Penner komt meteen met een verhaal dat staat als een huis. Het is een boeiende geschiedenis en je wilt na elk hoofdstuk eigenlijk meteen weer verder lezen om te weten hoe het verhaal zich ontwikkelt. Beide verhaallijnen zijn boeiend genoeg om je echt in het boek te trekken. Het enige minpunt bij dit boek was dat het einde beter uitgewerkt had kunnen worden. Als je in het boek vordert, is het net alsof Sarah Penner van de uitgeverij te horen heeft gekregen dat ze maar een bepaald aantal pagina’s heeft om het verhaal af te maken. Het einde lijkt een beetje afgeraffeld te zijn. Jammer, want de schrijfstijl is heel erg fijn en het verhaal leest over het algemeen gewoon heel lekker weg. Het boek heeft een heel prettige sfeer en hoewel het niet overal zo spannend is dat je op het puntje van de bank zit, is het wel een boek dat je echt verder wilt lezen.

Bekijk ook:  De Nobelprijs 2023 voor de literatuur is voor Jon Fosse

Sommige lezers vergelijken Sarah Penner met Lucinda Riley. Anderen zeggen weer dat Lucinda Riley veel verder was in haar schrijfstijl en dat Sarah Penner nog veel te leren heeft. Kortom: ben je nieuwsgierig naar dit boek, dan zal je het echt zelf moeten lezen. De meningen zijn er nogal over verdeeld, maar gezien het bijzondere verhaal dat verteld wordt, vind ik het zeker een aanrader.

Boeken die vergelijkbaar zijn met De verborgen apotheek van Sarah Penner

Heb je De verborgen apotheek al uit en wil je het liefste nog een aantal boeken lezen die vergelijkbaar zijn met de roman van Sarah Penner? Sarah Penner heeft een bijzondere schrijfstijl, maar er zijn zeker een aantal boeken te vinden die andere lezers van De verborgen apotheek aanraden. Denk bijvoorbeeld aan:

Sarah Penner boeken

Wellicht ben je op zoek naar andere boeken van Sarah Penner. Binnenkort wordt haar tweede roman in Nederland uitgegeven: Het geheime genootschap.

Het geheime genootschap Sarah Penner

Parijs, 1873. In een verlaten kasteel aan de rand van de Franse hoofdstad vindt een seance plaats, geleid door de veelgeprezen Vaudeline D’Allaire. Ze staat wereldwijd bekend om haar talent geesten van moordslachto!ers op te roepen en zo de identiteit van de daders vast te stellen.

Bekijk ook:  Wat jij niet ziet door Sarah Pinborough - recensie

Om antwoorden te vinden op vragen rondom de dood van haar zus, besluit Lenna Wickes het onbekende te omarmen en Vaudeline in te schakelen. Als Vaudeline naar Engeland wordt gehaald om een nieuwe en spraakmakende moord op te lossen, reist Lenna mee als haar assistent. Bij het ontrafelen van het moordmysterie werken de twee vrouwen samen met de machtige mannen van een geheim genootschap. Maar hoe verder ze komen in hun onderzoek, hoe meer ze er zelf in verstrikt lijken te raken…

Zodra wij nieuws van de uitgeverij krijgen over een nieuw boek van Sarah Penner, dan zullen wij dat op meerlezen.nl melden. Op de hoogte blijven?

Neem ook eens een kijkje tussen onze andere recensies om inspiratie op te doen voor je volgende boek.

3 gedachten over “Sarah Penner, De verborgen apotheek recensie