Alle boeken van Lucy Foley, nieuwste boek en recensie

De onvergetelijke Agatha Christie is uiteraard de koningin van de mystery roman. Langzaam kom je erachter wie de moord heeft begaan en als je de aanwijzingen oppikt, kun je hopen de schuldige te voorspellen. Met Miss Marple en Hercule Poirot heeft Christie zeer markante literaire persoonlijkheden geschapen. Maar als je al haar boeken inmiddels hebt verslonden? Geen zorg, want er is een nieuwe generatie die het genre in stand houdt en inmiddels zeer populair is geworden. Lucy Foley is een van de nieuwe sterren. Hieronder lees je meer over de boeken van Lucy Foley.

Wie is Lucy Foley?

Er is weinig bekend over de jeugd van de Britse schrijfster die ook over een Iers paspoort beschikt. Ze heeft literatuur gestudeerd in Londen en Durnham. Na haar studie heeft ze 7 jaar gewerkt als redacteur bij een uitgever. Ze is getrouwd en na de geboorte van haar eerste kind is ze fulltime auteur geworden. Twee van haar eerdere boeken stonden op  de bestsellers lijst van de New York Times. Het appartement kwam februari 2022 in het Engels uit. Het was het boek waarnaar de lezers van de New York Times het meest naar hadden uitgekeken.

De boeken van Lucy Foley op volgorde

Hieronder vind je de boeken van Lucy Foley op volgorde van uitgave.

de-gastenlijst-lucy-foley

Samenvatting De gastenlijst

Het huwelijk van Jules en Jim is het evenement van het jaar. Een meer idyllische locatie dan een klein eiland voor de Ierse kust is eigenlijk niet mogelijk. De 30 gasten komen langzaam binnen druppelen. Maar dan slaat het weer om en kan niemand meer vertrekken. Oude vetes laaien weer op en de sfeer wordt grimmig. Maar een moord is voor iedereen een verrassing en verschrikking.

Bekijk ook:  Top 10 spannende boeken voor de liefhebbers van Dan Brown
het-appartement-lucy-foley

Het appartement

Eindelijk is het dan zover voor Jess. Ze gaat op bezoek bij haar halfbroer Ben in Parijs. Hij had haar verzekerd dat ze altijd welkom zou zijn. Maar als ze aanbelt bij het appartement is Ben niet thuis. Meteen slaat bij Jess de twijfel ook toe. Hoe kan Ben zich een appartement veroorloven in dit prachtige gebouw? Ze begint zich echt zorgen te maken als Ben na een tijdje nog steeds niet terug is. Het enige dat ze kan doen is bij de buren informeren wat zij weten over het doen en laten van Ben. Dat valt echter nog niet mee. De buren doen onvriendelijk en weten duidelijk meer dan ze willen loslaten. Langzaam ontstaat een angstwekkend beeld.

Het appartement komt op 9 augustus beschikbaar in de Nederlandse vertaling. Reserveren is uiteraard al mogelijk.

Moet je de boeken van Lucy Foley op volgorde lezen?

Nee, de boeken van Lucy Foley zijn afzonderlijk leesbaar.

Nieuwste boek van Lucy Foley

Binnenkort komt het nieuwste boek van Lucy Foley uit. Hieronder lees je er meer over.

het-hotel-lucy-foley-2024

Het hotel

Welkom bij het openingsweekend van het Manor Hotel.

De gasten verzamelen zich voor de ingang van het luxe­resort, de nieuwe parel aan de kust van Dorset. De champagne vloeit rijkelijk, het g­ezelschap bruist, de zon gaat onder tijdens een onver­getelijke ­zomerzonnewende. Maar onder de dekmantel van een feest roert zich iets duisters. Het hotel is gebouwd op geheimen van een ­eeuwenoud bos.

Oude vrienden en vijanden kruipen uit de schaduw. En de gasten zullen al snel ontdekken welke andere dodelijke geheimen er ’s nachts aan het licht komen…

Bekijk ook:  Recensie De motormeiden, Jenni L. Walsh

Bekijk het boek hier op bol.

Zijn de boeken van Lucy Foley de moeite waard? Een recensie

Lucy Foley heeft duidelijk de draad opgepakt waar het mystery op niveau betreft. De boeken zijn spannend en je wordt er zo in meegezogen dat het moeilijk is om de roman weg te leggen voordat je de laatste bladzijde hebt gelezen. Foley is een van de auteurs die zijn uitgenodigd om nieuwe verhalen over Miss Marple te schrijven. Als je haar boeken leest, weet je waarom. Een aanrader.